„Mă motivează faptul că trebuie să inovez, să creez, să amenajez locuri care la prima vedere nu spun nimic.”


Radu Savopol
este fondatorul conceptului 5ToGo, business care a luat amploare încă din primii ani de activitate, dezvoltandu-se în sistem de franciză. A pornit cu o singură cafenea 5ToGo în anul 2015, în centrul Bucureștiului, iar în trei ani 5ToGo a ajuns să fie cea mai accesată franciză din România.

Având o experiență de aproape 20 de ani în industria HoReCa, Radu Savopol a observat mereu noile tendințe către care se îndreaptă piața. Un element de noutate pe care l-a adus în industrie prin 5ToGo este conceptul de „fix price”, astfel orice produs are un preț unic de 5 lei.

Un nou proiect este Dialogue Social Bar, concept care se axează pe co-working și socializare, un spațiu în care îți poți stabili întâlniri de afaceri  sau cu prietenii, un spațiu prietenos de unde poți lucra.

 

Ce înseamnă 5ToGo  acum și cum au fost începuturile în business?

5ToGo este acum un brand românesc de referință în zona HoReCa și asta după aproape trei ani de activitate, începuturile au fost frumoase și pline de idei și fără vise prea mari, a fost o dezvoltare naturală cu momente de decizii treptate, în funcție de rezultatele perioadelor anterioare.


Ce te-a determinat să devii antreprenor?

Antreprenoriatul cred că există în ADN-ul fiecăruia dintre noi, dar unii au curaj, iar alții preferă să fie în partea cealaltă. Am vrut de la 15 – 16 ani să pot transpune în practică idei mici și să le pot transforma în bani, cred că atunci am prins gustul antreprenoriatului de astăzi.

 

 

Ce provocări ai întâmpinat de când francizezi 5ToGo? 

Provocări sunt și vor fi mereu, dar partea bună este că am reușit să fac o echipă în jurul conceptului 5ToGo cu ajutorul căreia să depășim provocările și să ne gândim la dezvoltare sau la provocări pozitive.


Dialogue Social Bar a apărut ca urmare a nevoii de socializare a oamenilor? Cum ai gândit conceptul?

Dialogue Social Bar este o locație flag ship a companiei 5ToGo, este locul în care arătăm că se poate face mai mult în această industrie, este un loc pentru socializare, evenimente, lansări de produse sau petreceri private, este un loc frumos care  lipsea în București , este un spațiu scos la lumină și repus pe harta cafenelelor.

 


Ce planuri ai pentru 5ToGo în următorii ani?

5ToGo este încă la început de drum, proiectul începe să se dezvolte în mai multe direcții și sper în mai multe țări, acum începem să deschidem și în orașe cu 100.000 de locuitori. Bucureștiul este încă o provocare, găsim zilnic noi spații pentru dezvoltare.


Care este combustibilul ambiției/determinării tale? Ce te motivează să mergi mai departe în fiecare zi?

Cafeaua este combustibilul zilnic atât pentru mine cât și pentru toți partenerii 5ToGo, mă  motivează că suntem un brand românesc care concurează cu companiile de top din acest domeniu, mă motivează faptul că trebuie să inovez, să creez, să amenajez locuri care la prima vedere nu spun nimic.


Ce sfat ți-ai fi dat dacă te-ai fi întâlnit în prima zi de business?

Greu de spus, probabil tinerețea este un plus valoare, ești plin de vise, plin de energie și atunci lucrurile se văd altfel, iar sfaturile nu sunt atât de importante, îți permiți luxul de a încerca, de a experimenta și de a lua viața în piept altfel decât la 40 de ani.